Älskingskrigaren



Krigaren nummer ett - jag känner mig alltid stark och fokuserad i den här asanas.

På pilates-träningen i dag sa instruktören "och andningen ska följa rörelserna" och då tänkte jag "vilken jäkla andning"! Det är svårt med yogan - att få både rätt stuk på rörelserna och sedan låta andningen följa med. Ibland är jag lila som jag håller andan. Tänk en helt ny helt ny träning där man ska tänka på nya saker som "lådan", "lång nack", "naturlig bäckenböj" och allt annat och ovanpå det ska man andas! Alltså - andas!

Fast när jag lyckas - ja, då är det fantastiskt.
Jag älskar yoga och Sara.

Kommentarer
Postat av: anna

Min Pilateslärare säger att man ska vänta med att tänka för mycket på andningen, den kommer ofta naturligt när övningarna sitter.



Trevlig läsning som vanligt! :)

2008-12-06 @ 10:46:54
URL: http://blogg.filipsdotter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0