Bakis



Det blev totalt tre timmar träning igår, Jag var matt på kvällen och i dag är jag lite bakis - man blir det om man normalt inte dricker alls mot att drick en stor öl och två glas vin. Vilket jag gjorde i går. Fast egenligen handlar det nog om att jag inte drack vatten som jag borde. Jag har kompenserat det i dag.

Pilatesen är som alla andra träningsformer, det tar lite tid innan jag kommer in i det. I går gick det upp ett ljus för mig om en av övningarna och i dag om en annan. Alla rörelser ska vara lugna och kontrollerade, det är en tuff träning om man utför rörelserna som man ska och samtidigt försöker hålla kroppen i ett stabilt läge.

Jag är fortfarande fascinerad och tacksam för att ligga på gräset och titta upp i en himmel som är blå med lätta moln. När jag ser min fot göra en cirkelrörelse (eller mer att benet gör rörelsen) mot en blå himmel - ja, då tackar jag de högre makterna för att jag får delta i det här.

Nedan är en text som jag skrev i går när jag kom upp till mitt rum. I går var en toppendag, i morse var jag lite bakis och orkade inte lika mycket. Nu ska jag stax äta lunch och efter det bege mig till ett köpcenter med buss. Det blåser och inbjuder inte till varken bad eller något annat. I och för sig skulle jag kunna sitta på min balkong för där är vindstilla - kanske jag gör så? Hmm...fast jag ska se om de har någon massagetid innan träningen i eftermiddag.

"

Måndag kväll



Är det så här livet ska vara? Då vill jag leva länge.


I morse ringde klockan vid sju, jag åt frukost och läste sedan en timme innan det var dags för yoga. Efter det tog jag en promenad längs med stranden och sedan njöt jag för fulla muggar av mer läsande i kombination med att jag satt på hotellets kaffe, tittade över poolen, drack öl och kaffe samt åt en sandwich.


När jag sedan, innan lunch, laddade upp det jag skrivit  kom en kvinna som heter Lena och började prata. Jag satt med en uppkoppling men bjöd henne att slå sig ner. Vi pratades vid och bestämde oss för att äta lunch tillsammans och sedan gå på det spa-bad som ingår.


Vi åt gott, vi tillbringade 1,5 timme på ett av Europas största vad-det-nu-kallas-bad. När jag steg ner i vattnet, som är havsvatten, höll jag på att stöna av välbehag. Vi simmade mellan de olika stationerna och blev av vattnet masserade både här och där. Det var ibland riktigt kraftigt och ibland lite lättare. Fläsket fladdrade och när vi steg upp var fingrarna som russin. Det ingick god juice och renare än efter det badet kan man knappast bli.


Sedan var det pilates och efter det powerwalk. Sara hade varit stolt över mig. Jag gick tillsammans med en tjej som var i Saras ålder och vi svepte förbi de flesta.


Kan någon tänka sig en dag som börjar med yoga, sedan god mat, därefter pilates och powerwalk och sedan en trerätters middag med vin?


Dessutom kom en av tjejerna som enbart tränar pilates och gick ifatt mig för att säga "Eva, vill du ät med mig och Nora så går vi ner till restaurangen vid halvsju". Nu kunde jag inte det för efter powerwalken var jag svettig och jag var tvungen att duscha och vila en liten stund. Istället åt jag för första gången en god middag och var totalt avslappnad, ingen ångest och ingen oro för att vara själv.


Jag var bara behagligt lugn och älskade livet.


Dessutom satt jag bredvid ett tyskt par som jag pratade med - lite. De pratade på tyska och jag på engelska. Vi log mot varandra och ingen förstod troligen mycket mer än "cheese". Jag är så glad, så lycklig och nöjd.


Den här resan kommer jag att göra om, det är hittills den bästa jag har varit på. Jag gillade Madeira men den här är ett stå vassare. Träningen, vädret, vattnet och frånvaron av att leta upp matställen samt att inga pengar alls har försvunnit eftersom allt ingår gör att jag - ja, jag mår så in i h-e bra.


Sara, vill du ha en sådan där glasbubbla med snö i? Jag har ett svagt minne att du gillar de där sakerna, men jag kanske inbillar mig? Jag har sett töntiga klockor som jag funderar på att köpa till mamma, det är en fågel där stjärtfenan vickar fram och tillbaka i takt med tiden - skulle det vara något till mamma?


Nu är klockan strax åtta på kvällen. Jag ska läsa i min tredje bok (tack till dig, jag minns inte just nu vem det var, som tipsade om att spara en bok till resan hem) och sedan kommer jag att stupa i säng.


I dag fick jag för mig att det fanns män som tittade på mig i restaurangen. Fast det kan vara inbillning. Jag kände mig lång, stolt och - kanske inte vacker men med utstrålning. Vacker kommer jag aldrig att känna mig, däremot är känslan jag hade i dag oslagbar för mig.


Jag drömde i natt om att en av mina kollegor älskade mig och att där fanns en man numer två. Märkliga drömmar.


Fast nu väntar boken.

Jag har inte skrivit en rad mer än dagboksanteckningarna här. Det har helt enkelt inte funnits någon tid över. Jag mår otroligt bra och jag njuter av varenda sekund.

Kärlek!


PS En av deltagarna sa "du är förvånansvärt smidig för att bara ha tränat yoga tio gånger". Jag vet att man inte ska jämföra sig, att var och en tränar efter sin förmåga inom yoga och pilates men - ähh...lite mallig kan jag väl vara? "


Kommentarer
Postat av: Sara

Nej tack mamma. Jag var 7 år när jag tyckte om glasbubbla med snö i, men tack iallafall. Jag längtar efter parfymen :) Galet att höra dig bakis, det händer typ.. (??) :)

2008-12-02 @ 14:22:17
URL: http://bustrollan.blogg.se/
Postat av: Tintomara

Så härligt att höra att du har det så underbart!

2008-12-02 @ 15:24:28
Postat av: turid

Det låter helt underbart, är det mest tjejer på resan eller finns det några män som åker på sånt här också??? Skulle vilja åka med min sambo på nåt sånt här, men då måste det nog vara blandad kompott av herrar och damer, annars känner han sig nog utanför..



kram på dig Eva!

2008-12-02 @ 15:37:25
URL: http://turidsfotodagbok.blogspot.com/
Postat av: Bonita

Vad härligt att läsa. Det låter underbart.

2008-12-02 @ 20:02:21
URL: http://hypodea.com
Postat av: Alex

Det är så skönt att läsa att du har det så bra! Jag sitter här och ler åt dina fina dagar där...

2008-12-02 @ 20:59:20
Postat av: Isa

Åh vad härligt du verkar ha det! Jättekul att få läsa om din resa här och att allt är så lyckat! Passa på att njuuuta, det är du verkligen värd!



Kram!

/isa

2008-12-03 @ 10:06:15
URL: http://isas.blogg.se/
Postat av: Baumbi

Oj vad jag är härligt avis på dig! Och glad för din skull :)

2008-12-03 @ 17:54:41
Postat av: Mamma Persson

"Nej tack mamma. Jag var 7 år när jag tyckte om glasbubbla med snö i" --> ååhhh...jag glömde alldeles att du är lite äldre nu. Puss.

2008-12-04 @ 12:05:13
URL: http://monkeytoys.com/evasfotodagbok

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0