Måndag - krigaren under bar himmel



Det är märkligt vad jag slappnar av.


I morse tränade jag och det kändes bra, till skillnad från i går eftermiddag när det blåste så att det var svårt att höra vad instruktören sa, var det små lätta moln på himlen och det är som vanligt, att efter några gånger flyter det på bra.


Tänk - alla yogafantaster - hur fantastiskt det är att göra krigaren där man har armarna parallella med marken och blicken följer armen framför ut mot horisonten och där finns ett glittrande hav, en blå himmel med lätta moln. Tänk - alla yogafantaster - när man öppnar upp i en solhälsning med armarna upp mot himlen och blicken följer efter och man ser samma blå himmel och lätta moln. Eller när man i en övning som kallas för tornet (?) blir instruerad att sätta händerna mellan benen för att man är så rörlig och då tittar upp mellan benen och andas samtidigt som utsikten är en palm.


Tänk er det!


Eller tänk att efter träningen gå fem minuter ner till havet och gå längs med vattenbrynet och låta vattnet svepa runt fötterna. Tänk att sedan hungrig gå tillbaka till hotellet och dricka en stor öl och äta en god sandwich med utsikt över poolen och samtidigt läsa en bok. Eller efter ölen beställa en kaffe med skummad mjölk och blanda läsandet med att iaktta människor. Allt från de som sitter brunbrända med en öl och en kopp kaffe eller de som kommer synnerligt propert klädda för att njuta av kaffe eller en drink.


Här finns vackra och välvårdade äldre par, det känns som om de försöker hålla stilen. En del lätt nervösa medan andra har en fri tillgång till den avslappnade stilen som man får efter många års gott-om-pengar-och -vana-att-resa.


Strax ska jag äta lunch (det är befriande att slippa leta ställen att äta på) och försöka hitta det godaste av allt gott som all-inclusive bjuder på. Sedan blir det en liten tupplur innan jag ska gå på den vattenmassage som ingår i paketet jag köpte. Vid 16.30 är det dags för pilates och sedan en powerwalk.


Fast nu ska jag först ner i lobbyn och tanka över det här jag har skrivit, uppkopplingen fungerar inte på rummet. Kan någon berätta hur jag ska föra över bilder från min Canon EOS 350 D till datorn om jag har PhotoShop 7.0 men inget program som ingår i köpet av kameran? Jag kunde inte hitta skivan där programmet finns och har alltså tillgång till en kamera och PhotoShop men inget annat.


Bilden är från webcam, därför dålig kvalité.


Kärlek!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0